becauce she is en mantol's wife

Thursday, February 14, 2013

Kotak Colorful


 Ha.....buat pe tu. pernah x korng rasa boring sgt dok opis...lgi2 opismate bercuti. Ni la yg jd kat aku...aku x tau pe nk buat....mula la search macam2 kat internet. Baca blog org la cari ilham.hahahaha...

Ada la skit maklumat yg aku cari.... tengah2 aku layan lagu kat yourtube tu, aku terpandang lah sugestion yg sebelah kanan tu....

Nak tau pe yg aku nmpak...layan....

Barng2 yg diperlukan : Kertas A4 pelbagai warna, pembaris, pisau dan pensil.

1. Ambik sehelai kertas A4 tersebut

2. Lipat 2 kertas tersebut, jadikan segi empat sama.


3. Potong bahagian yang lebih.

 4. Buka lipatan kertas tadi.

 5. Lipat kertas tersebut kepada 2 menjadi segi empat sama.

6. Lipatkan kertas tersebut sekali lagi menjadi segi empat tepat yang lebih kecil. 

 7. Lipatkan sedikit pada hujung kertas membentuk segi tiga. Lakukan pada kedua-dua bahagian atas dan bawah.

 8. Lipatkan sekali lagi segi tiga pada belah yang bertentangan dengan segi tiga kecil tadi.

 9. Lakukan pada kedua-dua belah atas dan bawah.

10.  Pandangan belakang.

11. Masukkan lipatan kertasdi bawah lipatan segi tiga kecil tadi.


 12. Lipat segi tiga sehingga kelihatan seperti segi empat sama.

 13. Ulang untuk kertas ke-2 hingga ke -6.

14. Cantum kesemua kertas yang telah siap dilipat td sehingga menjadi segi empat sama....

SELAMAT MENCUBA!!!!!

No comments:

Post a Comment