becauce she is en mantol's wife

Monday, January 19, 2015

Scan 3D4D for our little baby in my tummy

Hai mummies sekelian, semalam g wat scan 3D4D kt klinik fauziah, ampang. Klinik tu paling dekat. Pada mummies yg tringin wat 3D4D jgk boleh book online kat sini yee... https://www.appointmentquest.com/scheduler/2160064131


Klinik yg aku pilih ni just ad tuk ari rabu, jumaat and sabtu. so aku pilih sabtu, dgn harapan dpt g ngan en mantol. Waktu yg aku pilih pn memang waktu en mantol dh hbs keje n biasanya baby akan tendang n aktif time tu. Aku book 17 Jan 2014 / 6:20 ptg.

Lepas asar je kami bersiap2 pergi, jalan agak jem. Kol 6:15 smpai klinik. Rupanya sape sampai dulu, dpt dlu. Mna aku tau...huuu...lg 2 jam baru turn aku...so balik umah dlu la...umah dekat kan....

Dalam kol 8:20 lebih baru aku n en mantol g klinik....kol 8:40 smpai klinik. Kol 9:00 turn aku..yeey... Bila start scan tu scan 2d dlu yg hitam putih. Check denyutan jantung, ukur lilit kepala n ukuran tulang kaki baby.


Lepastu start la scan 3D4D...actually 3D tu static pic and 4D tu vid pergerakan baby...miss jezzlin akan check dlu kedudkan baby supaya senang nk fokuskan. 

Kedudukan baby aku kepalanya belah kanan bawah n kakinya atas kiri....berbentuk C. Melintang skit la kedudukan baby, miss jesslyn surh check balik time 36 weeks nanti. Kbtulan time tu memang ad apoimnet dgn pakar Hospital Ampang.

 Overall baby ok...n x de tanda2 mencurigakan


Graf perkembangan baby

K...skrng kita g kaco baby plak...tngh buat ap tu...hahaha...compom tido kan dh kol 9:00 mlm. Bnyk kali kejutkan...x nk layan. Sik baik miss pandai pujuk...tu pn kejp je die jaga.

Lenanye tido anak ibu ni...style tido mcm ibu la...tngan kanan ltak kat pipi kiri...hehehe

Jom tengok jantina plak

Tengok...x malu eh tunjuk bibird kat ibu eh...ska la en mantol...de geng la nnti....so dh boleh fokus beli brg more tu lelaki la ye en mantol....

Full face baby bg tp kejap je la...lps tu ttp balik muka tu...huhuhu


Time ni je la baby bangun tu pun mnguap je kejap...huhuhu....ngantok eh syg ibu ni...

Kan btol kata ibu..skrng kaki tangn naik muka...amboi die...

Doakan ieda yer...moga dipermudahkan bersalin n menjaga amanah Allah ni...ibu syg kamu ketat2 tau...muah2...nak plok2 rasa....

No comments:

Post a Comment