becauce she is en mantol's wife

Thursday, May 15, 2014

Kicap enaq....memang enak, dh cuba baru tau!!!

Time duk kg last week aku nk msk ayam kicap sbb klo lauk ni smua org mkan kan...hehhe. Nak dijadikan cerita, klo kat KL aku wat ayam kicap akan tambah sos tiram + gula melaka skit, tp umah nenek x de sos tiram. Xpe la, letak kicap je la. Aku tumis cam biasa la kan...then bila nk letak kicap, nenek guna kicap cap Enaq...aku x pernah dgr sbnrnya....tp bila tuang tu nmpk die punya kicap tu hitam n pekat elok je...

Dah siap kacau smua, time nk tambah perasa la kan..garam n gula melaka tp aku rasa la dlu koz x perah guna kicap ni, x tau rasa cam ne...lpas rasa tu aku trus stop kacau...eh, dh sedap, mean cukup rasa. Aku terus dptkan nenek, nenek ckp memang...kicap ni nk cukup rasa...wat mee goreng pn nenek x tambah ap2 dah...hahha, aku terus tertarik n terus google. 

Rupanya kicap ni dah kormersial..aku je yg x tau...huhuhu

Sies sedap..blik keyel nk cari kicap ni la...hehehehe...siap tnya en mantol "b, sdpkan kicap ni, ayg x tambh ap2 tau, kicap semata-mata je ni"

No comments:

Post a Comment