becauce she is en mantol's wife

Sunday, December 28, 2014

Renew Lesen Memandu

Adalah dimaklumkan bahawa lesen aku sbnrnya dh tamat tempoh tp selamba je kan x renew lgi....hehehe. Aku berani ni sbb dh call tnya JPJ, klo terlmbt renew cam ner? kna denda ke? or lesen aku boleh terbatal? Hahaha..jauh aku fikir kan?

So peg JPJ dh jelaskan, klo lambt sekali pun jgn smpai 1 tahun. tu je...n masa nk renew tu bawa IC, Lesen lama n gambar passport. Klo x de gambar pn boleh guna gmbr IC tu je...

Aku punya dh style baru tu tp kna wat kat cawangan JPJ x pun kat Pej Pos. Tp bg pemegang Lesen P yg baru nak naik taraf tu sila ke cawangan JPJ yer sbb first time. Next dh boleh wat Pej Pos dah.


Kos renew lesen ni RM30 setahun. Murah je kan. Bg yg mls n renew every year tu renew terus 2 or 3 tahun...Harganya darabkan je la..x de istilah diskaun2 yeee

Satu lagi tarikh renew tu ikut tarikh lahir...tujuannya nak senang ingat tarikh renew sbenarnya...

Nak renew ni x lama pun tp bergantung kepada berapa ramai org la time tu. Klo nk cepat g kat cawangn UTC. Situ x ramai sgt org n g bukan waktu kemuncak. Klo waktu lunch ni tau2 je la kan...

So hopefully leh la tlg sape2 yg nk renew lesen k...jgn lambt2 n jgn tangguh2...x susah pn...malah ad sesetengah tu renew guna MyEG. Boleh rujuk blogger ni, http://littlemamadiary.com/renew-lesen-memandu-cara-baharui-lesen-memandu-online/

No comments:

Post a Comment