becauce she is en mantol's wife

Tuesday, December 16, 2014

Persediaan Newborn....dh boleh start ke???

Persiapan menyambut kelahiran keluarga baru....bila boleh start erk??? hehehhe, x sabarnya!!! Klu menurut kawan aku, nurse nasihatkan bila dh masuk 6 bulan sbb 7 bulan tu dh ad kemungkinan boleh terbersalin...huhuhu. Tp aku n en mantol stady je...langsung x trasa nk prepare kan...huhuhu

Memang x prepare brgnya lg....tp list ru dh prepare...hehhe....

Persiapan Newborn (Eejam & Ieda) - for the first-time, mom and dad to be

sumber fb kawan

my list adalah, updated 16/12/2014 lpas ni maybe akan update lg...hehehe

Aku sengaja wat part2 cam ni spya aku boleh rancnag pembelian aku, ni aku rujuk bloger kat internet.

PART 1: KEPERLUAN BAYI




PART 2: KEPERLUAN MENYUSU



PART 3: KEPERLUAN BABY CARE



PART 4: KEPERLUAN BARUT PERUT IBU DAN BAYI




PART 5: KEPERLUAN IBU


PART 6: CHECKLIST HOSPITAL



stakat ni, ni la perancangna aku n en mantol...korng nk refer boleh...klo ad kawan2 cdng lain boleh modified sendiri kan..ikut kesesuaian n keselesaan masing2....ni just cadangan awal...hehehe

No comments:

Post a Comment