becauce she is en mantol's wife

Monday, August 5, 2013

Persiapan Raya 2013

Macam biasa aku beraya kat kg aku kat Terengganu. Suasananya pun dh lain sejak arwah adik meninggalkan kami tahun lepas. Kalau dulu aku punya semangat lebih...disamping belikan persiapan tuk mak n ayah...aku akan belikan jg arwah baju raya, tdung raya, kasut raya...

Tahun ni jg aku first time buat sendiri kueh raya....no more kuih tunjuk...hehehe.tp aku buat yg simple2 je la...mcm kt bwah ni


Popia nestum...semudah 4G (gulung,gunting,goreng,gaul) hehehe...


Ni plak, corn flackes bermadu...ni pun senang. tiap2 tahun ngan arwah aku akan buat. Tahun ni aku buat sorang je...


Ni kuih kacang mazola..x brape nmpk sbb dh masuk dalam bekas...bekas ni x clear plak.


Ni tart nanas. die punye jem dalam tu masam skit...huhuhu. biasala beli siapkan jem die tu...


Biskut terakhir, biskut batik. Ni fvret en mantol. x tau rasa cam ne. coz x rasa pun..huhuhu

Skarang masuk fasa kek plak...


Kek Cheese Salji...ni request dari en mantol. first time buat, sorry ye en mantol klu x jd.hehehe. Utk en mantol aku buat bulat n utk aku aku buat petak tp lupa lak nk ambik pic. 


Second, kek tiramisu. opis mate aku tegur "mcm bnyk cheese je". hehehe

Dah setle pasal kuih n kek. Semua kek dah selamat dlm peti...mlm ni wat balik kg. x sabarnyaaaa

Any way pe pn SELAMAT HARI RAYA IDUL FITRI..MAAF ZAHIR DAN BATIN. Balik kg,ati2...ingtlah org tersyg yg menanti di kg!!!




No comments:

Post a Comment