becauce she is en mantol's wife

Thursday, July 31, 2014

Interview oh interview

Dalam masa terdekat ni aku dapt 2 interview. Aku pn lupa bila aku apply sbnrnya...huhuhu. Jom baca pengalaman interview aku k

1. Hewlett-Packard HP

1. Dapat call dr HR HP, just sembang biasa2. Tnya duk mana, background skit2. Die citer la pasl jawatn ni n tnya kita bermnt or x. Klu berminat rply diorng pnya email.
2. Second call n email for invitation telephonic interview with Dilip from australia. Perghh, gugup aku tp aku stuju je, cuba nasib kan. Kali ni more kpada experience keje aku  skrng n die bg tau latar blkang keje nnti. Maklumla speaking ngan mat saleh, x peranh tu...duk aaaaaaa...again...hahhaha lawak plak rasa. Interview tu around 30 mnt.
3. Third call, congratulation u dpt shortlist for face 2 face interview kat HP Damansara. Nasib baik ni ngan org Malaysia, cina pn x kesah la. Yg ni detail skit. aku kena terangkan setiap satu kerja yg pernah aku lakukan skarang. Yg ni nama die Leonard...baik sgt die ntime intrview tu x rasa stress pn.
4. After 1 week x de respon, so aku email la kat diorng tnya result. Dpt or x kan....ni diorng reply...


Aku tolak sbb fikir mcm jauh kna ulang alik cyberjaya....mmmm....berat gak sebernya nk tolak

2. Datacom Systems Asia Sdn Bhd

1. Dpt call dr Jeremy, indian. Just look like call from HR HP. Tnya secara general je. Die tnya expected salary aku n die boleh up kan gji expected aku tu..aish, pening aku.
2. Second call for interview sesion. Sungguh aku x sangka, interview ni look like SPA. ad assessment yg aku langsung x prepare.First is english test, second teori text (IT) n last is practical in MS Office. Waaa..unexpected langsung. After finish each of test i will watsapp en mantol. I said that, i very serender for this job, seriusly.

Yg ni x yah tolak...hahaha...aku x lulus test tuuu....

No comments:

Post a Comment