becauce she is en mantol's wife

Thursday, February 27, 2014

Asid Folic, bila perlu ambil???

Hai kengkawan...hehehe. Actually before kawin, ad sorng kwn aku  ni suggest aku ambik asid folic tuk kesuburan. tp dlm masa yg sama sorng lg kwn aku ni ha, die tengh pregy and ckp asid folic  ni tuk org dh ngandung je...huhuhu. Aku time tu buta lg la bab alam2 perkahwinan ni, so duat deeek je la. 

Skarng lain plak citernya, dlm dok sembng2 ngan group whatsapp, aku de la bg tau yg lpas kawin period aku x terator. first month...period bnyk tp singkat, second period sikit n singkat n bila third period ni pelik skit (first week sikit + second week banyk). So yg third ni aku period 15days+ 1 day istihadhah.

So kwn aku rekemn srh mkan asid folic (appeton). Aku ade la search kat internet, tengok komen org yg dh makan. Komen smuanya +ve n telah meningkatkan keinginan aku utk mencuba.hehehe

Actaully, asid folic ni sesuai start wanita tu merancang utk mengandung lagi, seawal 3 bulan merancang. Betol la kwn au citer tu, ambik 3 bulan before kawen. hehehe. klo dh pregy, dr akan start bg asod folic ni jgk nnti.

Agak susah nk dptkan brand ni, sbb dpt bnyk sambutan. Tp akhirnya jumpa jgkharga RM35 after less RM24. 


Kita hanya berdoa, kepada-Nya kita berserah. Semoga dgn ikhtiar dan uasaha ini, Allah akan makbulkan permintaan aku utk memiliki anak...Amin

Kita sama2 berusaha ye en mantol!!!

No comments:

Post a Comment