becauce she is en mantol's wife

Tuesday, July 30, 2013

buahtangan@kedah

Sejak duk KL dah susah nk rasai nikmat duk kg...kalau dulu musim buah sgt terasa..macam2 buah ada. Siap family simpan klu lambt balik. Pendek kata x kan terlepas la makan buah kampung fresh2 lgi. 

Tetiba hati rasa sebak plak...teringat kat arwah adik tersyg..sama2 g kutip buah...panjat pokok rambutan, kena ggit keregga..tlg atok n nenek kutip. esoknye jual, dapat duit. tp bukan duit yg dibesarkan...tp bersama yg tersyg tu lebh seronok...semua tu xkan berulang lagi. Arwah dh kembali ke rahmatullah tahun lepas...AL-FATIHAH

Semalam aku kuar ngan en mantol, en mantol nk hadiahkan baju raya..suruh aku pilih sendiri..huhuhu...suka2. Dah de yg berkenan tp x de saiz plak. de saiz 40 ke atas, aku pakai saiz 38. Baju tu cntik, kecewanya...

G next kedai, ok la tengk ad yg suka gak tp mak ooi harga RM230. Untk raya RM230???baik aku wat baju bertandang nanti. Mahal sgt. En mantol ckp klu dh ska ambik la...b bayarkan. X pe la b, x berbaloi la..kita cari lain k..

En mantol tanya kasut plak...tetiba rasa, bertuahnye aku dapat bakal suami yg carring cam ni...THANKS B..tp aku x ambik pun kasut, aku ckp "ti ayg beli k"

Lepas kuar tanpa beli apa2...nk g jumpa kawan plak kat Shell Sg Besi...janji ngan die. Kak Be bawa buah dr kampung husband die..


Kak Be bg buah rambutan kuning, langsat, cempedak n dokong.


Rambutan aku bahagikan 2 tuk en mantol separuh


Ni langsat, kulitnya sedap wat masak lemak putih. yum3


Cempedak ni blom masak betol lagi...lg 2 3 hari bru masak. boleh la goreng!!!

Thanks Kak Be...tuk buah tangan ni!!!

No comments:

Post a Comment